DĖMESIO !!!

2014 m. gruodžio 9 d. mokymai pagal šias programas:

* Darbdavio, darbdaviui atstovaujančio asmens, darbdavio įgalioto asmens 190 Lt (55,03 Eur)

* Priešgaisrinės saugos 110 Lt (31,86 Eur)

Nemokamos konsultacijos DSS klausimais !


Plačiau...

Statinio statybos saugos ir sveikatos koordinavimas


Teikiame statinio statybos saugos ir sveikatos darbe koordinatoriaus paslaugas

Plačiau...
Įregistruotos naujos darbuotojų saugos ir sveikatos mokymo programos Print
Įregistruotos naujos darbuotojų saugos ir sveikatos mokymo programos
Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija (VDI) informuoja, kad nuo 2014 m. gegužės 5 d. įregistruotos naujos mokymo programos:
- 3 programos, skirtos darbuotojų saugos ir sveikatos specialistui,
- 3 programos, skirtos darbdaviui, darbdaviui atstovaujančiam asmeniui, atliekančiam darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas,
- 3 programos, skirtos darbdavio įgaliotam asmeniui, atliekančiam darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas.

Mokymosi pagal šias programas trukmė priklauso nuo įmonės ekonominės veiklos rūšies grupės. Kiekvienai ekonominės veiklos rūšių įmonių grupei, nurodytai Įmonių darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų pavyzdinių nuostatų, patvirtintų 2011 m. birželio 2 d. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. A1-266/V-575, 1-3 prieduose, nustatytas skirtingas mokymosi valandų skaičius.

Darbdavio, darbdaviui atstovaujančio asmens, atliekančio darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas ir Darbdavio įgalioto asmens, atliekančio darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas, mokymo programos skirtos Įmonių darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų pavyzdinių nuostatų 8 punkte nurodytų darbuotojų kategorijų mokymui. Suteikiama galimybė mokyti smulkių ir vidutinių įmonių darbdavius, darbdaviui atstovaujančius asmenis, darbdavių įgaliotus asmenis, atliekančius darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas.

Atestavimo tvarka pagal naująsias mokymo programas nepasikeitė.

Krovinių tvarkymas rankomis yra viena pagrindinių skeleto ir raumenų sistemos susirgimų priežasčių. Įvairiais skeleto ir raumenų sistemos sutrikimais skundžiasi net trečdalis Europos dirbančiųjų. Dažniausia nugaros skausmų priežastis yra netaisyklingas krovinio kėlimas rankomis.Krovinio svoris dažnai nurodomas kaip viena pagrindinių nugaros susižalojimo priežasčių. 30 kg svoris vyrui ir 10 kg svoris moteriai yra maksimalus, jei keliama taisyklingai ir ant lygaus pagrindo. Taisyklingas krovinio kėlimas ir nešimas padės išvengti nugaros sužalojimų ir skausmų.

Pagalvokite prieš pradėdami kelti

Planuokite kėlimą. Iš anksto apžiūrėkite vietą, kurioje keliamas krovinys bus padėtas.

Panaikinkite kliuvinius, pvz., išardytą krovinio pakuotę. Esant didelei kėlimo amplitudei, pvz.,keliant krovinį nuo grindų iki pečių aukščio, pasirūpinkite, kad kėlimo kelio viduryje būtų atrama (stalas, lentyna, suolas), ant kurios atrėmus krovinį būtų galima jį kitaip suimti. Esant galimybei, pasirinkite pagalbines kėlimo priemones.

Laikykite krovinį kuo arčiau juosmens

Krovinio laikymo atstumas nuo juosmens yra svarbus veiksnys, darantis poveikį stuburui ir nugaros raumenims. Sunkiausią krovinio dalį priglauskite prie kūno.

Užfiksuokite stabilią kojų padėtį

Atsistokite pilna pėda remdamiesi į grindis. Kojos pečių plotyje. Kojas laikykite šiek tiek sulenktas per kelius, kad išlaikytumėte pusiausvyrą. Prieš pradedami kelti krovinį nuo grindų, esant galimybei, šiek tiek apžerkite krovinį. Būkite pasirengę pasukti pėdas, kad keldami galėtumėte išlaikyti pusiausvyrą. Svarbu dėvėti patogius drabužius ir avėti patogią avalynę (su užkulniu).

Įsitikinkite, kad gerai suėmėte krovinį

Kur kas saugiau kelti krovinį jį apkabinus ir prispaudus prie kūno, negu vien tik suėmus rankomis.

Nesulenkite nugaros

Keliant krovinį šiek tiek sulenkti klubus ir kelius yra kur kas patogiau, nei smarkiai susilenkti ar atsitūpti.

Pradėję kelti krovinį kojas tiesinkite neskubėdami

Jei tik pradėję kelti krovinį staigiai ištiesinsite kojas, jums gali tekti staiga susilenkti, todėl išsitieskite neskubėdami.

Nesisukite

Venkite liemenį pasukti ar palenkti į šoną, ypač kai esate pasilenkę į priekį. Pečiai ir klubai turi būti vienoje linijoje. Jei reikia pasisukti – perstatykite pėdas, o ne sukite liemenį.

Laikykite galvą tiesiai

Keldami krovinį nelenkite galvos žemyn. Žiūrėkite prieš save.

Judėkite tolygiai

Keldami nevartykite, nesukiokite krovinio, nes galite prarasti pusiausvyrą ir susižaloti.

Atsižvelkite į savo galimybes

Nekelkite krovinio, kuris jums yra per sunkus. Skirkite – ar galite pakelti krovinį, ar galite jį kelti saugiai. Jei abejojate savo jėgomis, nesidrovėkite paprašyti pagalbos.

Pirma padėkite krovinį, po to jį pataisykite

Nesistenkite iš karto preciziškai nuleisti ir padėti krovinio. Pirmiausia padėkite krovinį kaip jums patogiau, paskui pastumdami ir pasukdami pakreipkite krovinį į tinkamą poziciją.

Darbdavys privalo padėti:

q įvertinti krovinių tvarkymo rankomis profesinę riziką ir įdiegti riziką šalinančias ar mažinančias priemones;

q suteikti darbuotojams pagalbines priemones, padedančias saugiai tvarkyti krovinius, pvz., svertus, specialius karkasus, karučius, vežimėlius, juostinius transporterius ir pan.;

q imtis skubių priemonių, jei darbuotojas susižalojo darbe;

q jei darbuotojas grįžo į darbą po ligos, darbdavys turi atsižvelgti į sumažėjusias darbuotojo galimybes

q saugiai atlikti pavestą darbą.

q Darbdavys privalo užtikrinti darbuotojų saugą ir sveikatą visais su darbu susijusiais aspektais, taip pat organizuojant saugų krovinių tvarkymą rankomis.

Pasirūpinkite savimi

Jūs privalote ir patys rūpintis savo sauga ir sveikata. Darykite reguliarias pertraukas. Pertraukų metu atlikite tempimo pratimus. Esant galimybei, keiskite darbo judesius, kad būtų kuo mažiau vienodų (monotoniškų judesių). Bendradarbiaukite su darbdaviu atliekant profesinės rizikos vertinimą.